Bij de aanleg
van de Haak om Leeuwarden blijven alle kruisende fiets oversteekmogelijkheden
bestaan en komen er zelfs bij. Dat is de conclusie in het stageverslag van Joep Moesson uitgevoerd in opdracht van de Fietsersbond. Hij deed onderzoek naar de barrière-werking bij opwaardering van N-wegen.
N31 Haak om Leeuwarden
In de vergelijking kwam de Haak om Leeuwarden er beter uit dan de N61 Hoek – Schoondijke. Voor het volledige verslag zie Stageverslag Barriere werking opwaardering N-wegen
Natuurlijk is het goed dat alle bestaande kruisende
BeantwoordenVerwijderenfietsoversteekmogelijkheden blijven bestaan (zo hoort het eigenlijk ook).
Maar waar komen er nieuwe bij? Ik zie op het kaartje één nieuwe kruising
aangegeven staan. En dat is GEEN nieuwe kruising, maar een bestaande
(Wergeasterdyk). Die is er namelijk nu ook al, en blijft gewoon. Verder
zegt het kaartje niets over de bestaande (fiets)versteek (in oost-west
richting) aan de noordkant van het kruispunt N31 - Waldwei. Blijft deze
oversteek bestaan?
Ik krijg de indruk dat het onderzoek op zijn minst op sommige punten
onjuist / onvolledig is. Jammer van de nuttige poging.
Juuk