Start Rij2op5 in Leeuwarden




Na het succes van vorig jaar, lanceerde Werk Slim, Reis Slim i.s.m. de Fietsersbond op dinsdag 15 mei de Rij2op5 campagne. Samen met 22 bedrijven uit Leeuwarden startte de campagne met een feestelijk ontbijt bij Medisch Centrum Leeuwarden.

Rij2op5
Met deze campagne sporen bedrijven hun werknemers , die op fietsbare afstand wonen, aan om vaker naar het werk te fietsen. Twee van de vijf werkdagen fietsen naar het werk maakt al een groot verschil voor de gezondheid van mens en milieu. De samenwerking met bedrijven zorgt ervoor dat collega’s elkaar nog meer stimuleren om te gaan fietsen.

E-bike
Per bedrijf is er een tweetal fietsambassadeurs aangewezen. Deze ambassadeurs mogen voor een bepaalde periode een e-bike uitproberen. De e-bikes werden na het ontbijt overhandigd, waarna de ambassadeurs terug fietsten naar hun werk. Na de ambassadeurs, is het de beurt aan andere werknemers.

Vouw2op5
Wetterskip Fryslân wat dit jaar al voor het tweede jaar met de campagne meedoet, heeft als variant vouw2op5 bedacht. Voor mensen die verder dan op een Ebike fietsbare afstand wonen en toch wel een andere manier van vervoerswijze uit willen proberen. De vouwfiets mogen zij een paar weken uitproberen voor het voor- en natransport i.c.m. het OV of met de auto.

Deelnemende bedrijven
AEGON, Belastingdienst/ Noord, Friesland Campina, Friesland College, Fryske Akademy, Incassade, Medisch Centrum Leeuwarden, Omrop Fryslân, Rabobank, Stenden Hogeschool, Wetterskip Fryslân, NHL Hogeschool, Friesland Bank, CJIB , ING, Defensie, Rijkswaterstaat, NDC mediagroep, Stadsschouwburg de Harmonie, Gemeente Leeuwarden, Friese Poort  en Provincie Fryslân.

Meer informatie
Meer informatie over de Rij2op5 campagne vindt u op de website van Rij2op5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten